Client service director (Romania Libera)
Mihaela Lefter, specialist in resurse umane la Skill Team
2 03 2009
Omul de client service este cel care intretine relatia cu clientii, furnizorii si care lucreaza alaturi de intreaga echipa, intr-un efort comun ce are drept rezultat atingerea prompta si precisa a obiectivelor clientului.
Pentru a putea ocupa o pozitie de client service, trebuie sa demonstrati anumite capacitati indispensabile. Trebuie sa aveti abilitatea de a induce motivatii, de a genera clientului sentimentul de implicare emotionala. "Client service director" mentine echipa de specialisti in lupta pentru atingerea obiectivelor in fiecare proiect derulat.
O alta calitate ceruta pentru acest post este aceea de a negocia. In fiecare situatie, persoana de contact trebuie sa poata identifica avantajele si dezavantajele si sa gaseasca un punct comun de solutionare.
Aptitudinile de comunicare, atat in scris, cat si verbal, sunt instrumentele de baza in aceasta meserie. Omul de client service trebuie sa accepte faptul ca este in intregime raspunzator pentru toate activitatile care decurg din relatia intre client si compania pe care o reprezinta.
Lucrul pe care trebuie sa-l faca un client service (poate cel mai important) este sa nu lase clientul sa greseasca.
Oamenii din aceasta pozitie sunt persoane cu charisma, care se fac placute, comunica usor pe toate nivelurile. Sunt cei care au grija de compania pentru care lucreaza ca si cum ar fi a lor.
Traseul clasic incepe cu pozitia de reprezentant servicii clienti, continua cu supervizor, manager servicii clienti si apoi, in mod firesc, director servicii clienti.
Traseul poate fi diferit in functie de persoana, de cat de implicata si dedicata este. In mod clasic, pentru a ajunge in aceasta pozitie, trebuie sa aveti cinci-sapte ani de experienta.
Directorul de servicii clienti este cel care raspunde de realizarea obiectivelor de business privind serviciile oferite clientilor. Printre responsabilitatile sale se regasesc: dezvoltarea, implementarea si mentinerea la un nivel ridicat a serviciului de relatii cu clientii, conform politicii companiei. El este cel care raspunde de politica de promovare a produselor sau serviciilor companiei.
Pentru a ajunge in aceasta pozitie, investiti in dumneavoastra cursuri de comunicare, de inteligenta emotionala si de gestionarea timpului.
http://www.romanialibera.ro/a147545/client-service-director.html
|